CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 21, 2010

kamu terima kasih yer!

Assalamualaikum w.b.t
n
salam perpisahan hehe
  
21/12/2010
post terakhir moon sebagai student kt kuin
sebagai class mate kuliah muamalat sem 1 hehe. 
sebagai room mate C3-8
&
sbagai BFF mira n bea.
serious! special untuk korg yg
bakal ku tggl kan huhu.

first of all, moon nk say thanks kt
korg semua yg ade kt sisi moon
yg dah jd room mate
yg dah share2 soalan exam
xlupe jgk pd yg da bg jawapan time exam 2.
hehe

yg dah jd room mate selame 6 month!
zue
k.ti
n
yg laen2 lah

thanks yer sbb da jd peneman tidor saye n
tukang kejut saye bngun solat subuh hehe..

jd BFF n teman n pengikut paling setia 
 pegi tesco (my peberet place) hehe
time kasih jgk sbb dgn penuh
sabar nyer melayan karenah saye yg :
suke buli ,mental and manje2 gtue hehe

 

 norabidah n mira
 
 THANKS SANGAT2 YER

secondly, moon nk mintak maaf sngat2 kt korg
klu ade salah silap..
mintak halal belake lah yer

for bdk2 kelas
sory kalu selame nie xpenah ckp ke ape ke.
bkn xmau tegur tp korg ramai sangat hehe
muke pon payah nk cam
name pon payah nk ingat taw!
hehe..
to
sulhi
jol
tamet
bad
empat bdk kelas yg nakal
a.k.a teman melepak
korg mmg de best lo
sory ek klu ade terkutuk2 dulu 
hehe..
tmbah2 my chubby sulhi 
thanks for every thing dear
lebiu lohh..



for bdk2 c3-8
cek mintak ampun noh
tmbah2 k.ti n zue
sory sbb cek nie nakai.
kuar town n balik malam2
thank sbb sharing n caring kt moon
 korg room mate terbaek loh!

untk bdk gemok dua org nie
NORABIDAH & MIRA
awk.. saye mintak maaf atas semua 
salah n dosa yg penah saye buat.
saye tau mkin nk kuar nie
kter mkin sakit menyakiti.
its ok sbb mkin bnyak
kenangan kite bertiga an..=)
mintak maf giler jgk xdpt stay untk 
  • grad same2
  • shopping n hangout same2
  • nangis n gelak same2
  • semua lah! 
 moon SAYANG giler3x kt korg dua!
muah! muah! muah!


lastly, i hope u all success lah
dalam ape pon yg korg nk buat.
n
tolong doa kan kejayaan moon kt tmpat baru.

korg..
the time i spent with u
were really happy.
n
moon nk korg tau yg
kenal dgn korg adalah kenangan
terindah moon kt kuin nie.

hope our friendship will last forever

salam kasih dari ummul qais.
acehhhh..=p



sweet memory to share:

study last minit! math final   

room mate tercinta!

tesco my pebelet!

BFF saye always SAYANG kamu



Tuesday, December 7, 2010

mimpi ngeri stop bother me

:: berhenti mencari mimpi & petunjuk ::

assalamualaikum n salam satu ummah!
(cam ahli parlimen je..hehe)

 Apakah Allah, atau Syaitan yang memberikan ‘petunjuk’ penuh mudarat dan zalim itu?
ngeri je dgr an..hehe.. xde r actually i nk ckp psl solat istikharah je
yg selalu nyer dilakukan time ade problem2 yg mmg
wat kite down lah nk pilih which one better klu
ade dua pilihan. dan klu tnyer opinion org laen pon still xdpt mmbantu
n ayat yg paling famous yg diaorg akan ckp:

1. entah la aku pon xtau
2. cube ko tnyer org laen dulu
3. ko rase ok ke x? klu ok, ok lah kot
4. ishh.. aku xsure ngat bab2 nie tp ok kot
5. ko try solat istikharah dulu la. (paling top)

ha...btl annnn..hehe smpai naek jemu pon ade..
tp tau x anda yangggg... 
kita lalai sbb asyik harapkan mimpi smpai membuka
ruang manipulasi Syaitan dalam mengaburi pertimbangan kita?

Penyakit besar yang melanda kita ialah beribadah tanpa ilmu.
kita melaksanakan Solat Istikharah berdasarkan saranan kawan
yang juga melakukannya atas saranan kawan2 yang lain. 
Berapa ramaikah yang membuka kitab Fiqh atau belajar mengenai
Solat itu melalui para ustaz dan alim ulama’?
klu kita hanyer harapkan mimpi.
Semua ini hakikatnya adalah prasangka manusia yang tidak berasas
Hadith yang dikeluarkan oleh al-Bukhari di dalam Sahihnya dengan sanadnya daripada Jabir radhiyallaahu ‘anhuma, beliau berkata:
 
Daripada Nabi sallallaahu ‘alayhi wa sallam Baginda bersabda:

Apabila sesiapa daripada kalangan kamu diberatkan oleh sesuatu maka hendaklah dia Rukuk dengan dua Rukuk (mengerjakan Solat dua rakaat) yang selain daripada Solat yang Fardhu (yakni mengerjakan Solat dua Rakaat dengan niat Istikharah). 

Kemudian hendaklah dia berdoa: 

Ya Allah, aku beristikharahkan Engkau dengan ilmu-Mu dan aku juga memohon ketetapan dengan ketetapan yang bersandarkan kurniaan-Mu yang Maha Agung. Engkaulah yang Maha Menetapkan sedangkan aku tidak mampu untuk menetapkan. Engkau Maha Mengetahui dan aku pula tidak mengetahui. Engkaulah yang Maha Mengetahui akan perkara-perkara yang tersembunyi. Ya Allah, jika pada ilmu-Mu sesungguhnya urusan ini – harus disebut hajat tersebut atau cukup sekadar meniatkannya kerana Allah Maha Mengetahui akan hajat itu – adalah baik untukku pada agama, kehidupan dan kesudahan urusanku (kini dan datang), maka tetapkanlah ia untukku dan mudahkanlah ia bagiku. Kemudian berkatilah bagiku di dalam pilihan ini. Dan andaikata pada ilmu-Mu sesungguhnya hal ini adalah buruk bagiku pada agama, kehidupan dan kesudahan urusanku (kini dan akan datang), maka hindarkanlah ia daripadaku dan hindarkanlah aku daripadanya. Tetapkanlah bagiku kebaikan dan jadikanlah aku redha dengannya.


Beristikharah memanggil kebersamaan Allah dalam keputusan yang kita buat.
Kita yang membuat keputusan itu, dengan keyakinan hasil Istikharah, bahawa keputusan yang kita buat itu adalah dengan kebersamaan Allah. Jika di kemudian hari, pada pilihan yang dibuat itu, datang mehnah yang menguji kehidupan, kita tidak akan berfikiran negatif malah berusaha untuk mencari sisi-sisi positif pada apa yang berlaku kerana keputusan yang dibuat dahulu itu adalah dengan kelengkapan Syariatullah (Istikharah) serta Sunnatullah (Istisyarah – Ikhtiar Usaha).

Pertimbangkanlah… seandainya pilihan yang disangkakan petunjuk daripada Allah itu mencetuskan mudarat, permusuhan, meninggalkan yang afdhal dan mengambil yang mafdhul
berhati-hatilah. Ia mungkin mainan Syaitan.


actually i pon xbape tau psl solat nie tp  naseb ade hmba Allah nie
post something kt wall fb i psl solat nie.
so nie dia i nk share kt blog lak (copy paste je )

Friday, December 3, 2010

permintan mereka!

ade kwn mmg seronok!

hehe.. mmg sonok ade kwn yg perangai pelik cnth:

1) mental secare tibe2
2 ) suke pelok org time tdo smpai xbngun sbuh!!
3) suke wat keja KOTOR!
4) suke jerit2 bile lapo
5) semua benda same saiz except "TOT"
6) suke kentot n sedawe kuat2!
7) suke ade kekasih GELAP a.k.a KELING!
8) sentiase lapo xkira mase
9) suke nyanyi lagu yg xdifahami!
10) suke pegang smthing yg SENSITIF untk dipegang! AWAS!

:: banyak la lg ::

dan I sangat bertuah sebab ade KWN mcm nie!
dan antare muka2 mental nyer ialah?

MENTAL no satu :
dia sngat gemok smpai TAYAR pancit!

MENTAL no dua :

 
mate mesti BULAT

MENTAL no tiga :

kasi SAYANG sikit!


hehehe.. 2 lah antara2 pic giler kter org..
nk letak yg lebih giler kang huduh sangat..haha
mmg HEAVEN lah time dok lepak dgn dia org 
tp...
i cm nk blah je dah dari kuin..
tggl lo dia org berdua yang SENGET nie..! haha
and
demi nk halang i pegi tggl kan diaorg,diaorg dah bawak kuar satu ayat yg agak TOUCHING!
" apa yg awk nk kiter org buat supaya awk xpayah kuar"
hahaha! i like ayat 2...
akhir nyer i tau la jgk diaorg nie sayang jugak i!
weeeee...!

pape pon post kali nie mmg khas untuk both of u syg..
 thanks ALLAH  send them for me 

LOVE BOTH OF U SO MUCH!


bea &  mira

i dedicate this song just for u k

video


nota kaki : i still xtau nk mintak ape supaye i xkuar dari kuin tercinte nie..=p
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers